reklama

Slovensko nie je Rakúsko

Viem, že to nie sú len peniaze, ktorými mnohí argumentujú. Bratislava je hlavné mesto, Kittsee pohraničná dedinka. Pochybujem, že čistotu v Kittsee možno pripísať len technickým službám. Myslím, že veľkou mierou prispievajú ľudia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (74)

V sobotu sme si vďaka našej Ele privstali už o piatej ráno, a keď nám po 3 hodinách bolo v byte všetkým pritesno, vybrali sme sa na cyklovýlet k naším rakúskym susedom. 

Ranná cyklistika mala svoje čaro, všade sobotné ticho, vyprázdnené ulice. To mám na víkendovej Bratislave najradšej. Ticho a prázdno. 

Všetky pozitívne emócie však umocnilo pomaly sa zobúdzajúce Kittsee. V úžase a s rešpektom som obdivovala čisté ulice, poriadok, zmysel pre detail, systém a premýšľala, čo nám na Slovensku ešte stále chýba, aby to vyzeralo ako v susednom Rakúsku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viem, že to nie sú len peniaze, ktorými mnohí argumentujú. Bratislava je hlavné mesto, Kittsee pohraničná dedinka. Pochybujem, že čistotu v Kittsee možno pripísať len technickým službám. Myslím, že veľkou mierou prispievajú ľudia samotní. 

Veľkú úlohu v rozdieloch u nás a v Rakúsku zohráva aj postoj. Postoj obyvateľov. Postoj k prírode, k veciam verejným a ich zaobchádzaniu. 

Autá, ktoré nám proaktívne dávali prednosť aj na miestach, kde nemuseli. Pomalá jazda a obozretné obchádzanie cyklistov, keď sme išli mimo cyklistického chodníka po hlavnej ceste. Starší oproti idúci pán na bicykli, ktorý nás s úsmevom zdravil ako susedov, alebo dobrých známych:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zastavili sme sa na chvíľu na detskom ihrisku, nech si Ela pobehá po tráve a pohojdá sa na obľúbených hojdačkách. Bolo asi pol desiatej. Ihrisko budilo dojem, akoby ho niekto práve detailne pokosil, vyzbieral všetky papiere. Na veľkej tabuli 2- jazyčne: "Milí návštevníci ihriska! Zakryte, prosím, pieskovisko plachtou, keď budete večer odchádzať. Ďakujem. Váš starosta." ... a úplne dolu na ďalšej informačnej tabuli boli telefónne kontakty pre prípad akejkoľvek poruchy alebo poškodenia detského zariadenia ihriska...

Rakúsko a naši susedia zanechali vo mne dobrý dojem a odhodlanie robiť svoje okolie krajším, čistejším, príjemnejším.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Donedávna som svoje okolie neznečisťovala, ale ani neskrášľovala. Postupne ma inšpirovali články o dobrovoľníkoch zo Zelenej hliadky a nahlodávala ma myšlienka, ako môžem ja pomôcť a robiť niečo dlhodobo a systematicky pre naše Slovensko a v konečnom dôsledku pre seba. Začala som drobnými, nenáročnými, nenápadnými gestami. Občas zdvihnem papier pred bytovkou. Keď ideme denne na detské ihrisko, vyzbieram odpadky, kým sa Ela jaší na hojdačke. Cigaretové ohorky ma už dlhšie hnevajú, sú všade okolo lavičky pred našou bytovkou. Ela ich zbiera a pokúša sa ich dať rýchlo do úst, kým sa nepozerám. Našla som čiastočné riešenie. Na špagát som zavesila šálku a tú som upevnila namiesto popolníka na okraj lavičky. Teší ma, keď v nej denne pribudne aj päť ohorkov, ktoré by inak skončili na zemi. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Budem v týchto drobných gestách pokračovať a vychovávať aj svoju dcéru k poriadku, ohľaduplnosti k ľuďom, životnému prostrediu, veciam verejným.Milí čitatelia! Ak sa Vám môj článok páčil, nenechávajte si to pre seba:)Zvýšením karmy, zapojením sa do diskusie pod článkom, alebo zdieľaním na sociálnych sieťach podporíte ďalšiu moju tvorbu a nakopnete motiváciu. Ďakujem. 

Katarina Sirotova

Katarina Sirotova

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama. Aktualne na rodicovskej dovolenke. Od toho sa odvijaju aj moje zaujmy. Rada pisem. Citam. Mam rada severske filmy. Bavi ma jedlo a gastronomia. Rada jedlo pripravujem, aranzujem, vymyslam nove recepty, zdielam ich, fotim, ochutnavam, aranzujem, servirujem, diskutujem o nom a jem ho v spolocnosti blizkych:) Mam rada ticho, ale aj plodne diskusie. Dlhe prechadzky, pohyb, samotu aj spolocnost. Internet, ludi, komunikaciu, rekreacne otuzovanie, pohyb, les, kolobezku, nezname miesta a novych ludi... Moje gastro pociny najdete aj na FB: https://www.facebook.com/jemedoma.sk/ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu