reklama

Ako si zarobiť počas materskej „dovolenky“ (podrobný manuál)

Mnohé domácnosti sú zapratané kopou nepotrebných vecí, ktoré dlhodobo nevyužívame, premiestňujeme ich zúfalo z miesta na miesto, neprinášajú nám radosť, no napriek tomu ich vlastníme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Keď sa ma rodina a známi počas prvých mesiacov materskej „dovolenky“ pýtali, či mi nechýba práca a kolektív, moja odpoveď bola jednoznačná: „Nie, chýba mi sebarealizácia a finančné ohodnotenie.“ A tak sa postupne stalo, že som zabila dve muchy jednou ranou a začala som si trochu privyrábať počas materskej. Vždy som mala rada predaj, hlavne ten pocit a radosť z predanej veci. Páči sa mi tiež myšlienka recyklácie a obdivujem minimalizmus ako životný štýl. Už dávnejšie som si uvedomila, že čím viac vecí človek vo svojej domácnosti vlastní, tým menej životného priestoru a času má pre seba a svoju rodinu. Mnohé domácnosti sú zapratané kopou nepotrebných vecí, ktoré dlhodobo nevyužívame, premiestňujeme ich zúfalo z miesta na miesto, neprinášajú nám radosť, no napriek tomu ich vlastníme. Mojím pravidlom je, že všetko, čo nevyužívam a nepotrebujem, posuniem ďalej. Netýka sa to len nábytku, hračiek, kníh, oblečenia... Predať môžete prakticky čokoľvek. Často budete prekvapení, ako rýchlo si nájde pre vás nepotrebná vec nového majiteľa, ak ju budete inzerovať na správnych miestach a za primeranú cenu. Ženy, určite poznáte ten pocit, keď otvoríte skriňu, ktorá je do posledného centimetra zaprataná rôznymi kúskami a vy si nemáte čo obliecť, lebo nemáte chuť na retro tričko, ktoré ste výhodne kúpili z druhej ruky počas vysokoškolského štúdia. Odporúčam vám, riadiť sa pravidlom: Všetko, čo som nemala na sebe dlhšie ako rok a je to použiteľné, darujem alebo predám. Jednoducho sa toho bez milosti zbavím.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predaj sa stal mojím hobby už dávnejšie, no počas materskej ma úplne pohltil:) a občas sa zasmejem, že jedného dňa, keď príde manžel z práce, nenájde doma nič, iba mňa a našu malú dcéru v prázdnom byte sedieť na dlážke... Bude to tým, že všetko predám. Predávať som začala najskôr na Bazoši (www.bazoš.sk), potom cez rôzne facebookové skupiny (Ikea Bazár (SR), Susedský baby bazár, Susedská burza (blšia skupina), na Modrom koníkovi (Modrykonik.sk) alebo tiež mobilná aplikácia Let go... Možnosti je neúrekom. Sami zistíte, čo vám najviac vyhovuje. Predávať nemusíte len virtuálne, dá sa to aj na rôznych lokálnych burzách vo vašom meste, prípadne okolí. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Získate tým nielen poriadok a systém v domácnosti, financie navyše ale aj dobrý pocit z obojstranne výhodného obchodu, komunikácie so zákazníkmi, nadobudnete mnohé zručnosti predajcu....

Možno nebudete hneď úspešní, ale treba vytrvať a nedať sa odradiť. S inzerátmi treba pracovať, aktualizovať ich, v prípade potreby znížiť cenu, sledovať prípadný dopyt v daných skupinách, tiež sezónu.... Ťažko predáte lyžiarsku prilbu v auguste, dámsky kabát na Baby bazáre alebo nosené topánky za cenu nových. Nepodceňujte ani komunikáciu s potenciálnym zákazníkom. S každým komunikujte slušne, profesionálne a rýchlo. Na otázky odpovedajte trpezlivo, bez ohľadu na to, či si od vás kupujúci danú vec nakoniec kúpi alebo nie. Ústna reklama alebo hodnotenie, ktoré dostanete, môže ovplyvniť desiatky ďalších kupujúcich. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nezabúdajte na marketing. Produkt, ktorý predávate, pred fotografovaním uveďte do najlepšieho možného stavu. Topánky dôkladne vyčistíte, oblečenie ožehlíte, ak vyzerá ako práve vytiahnuté z kravskej papule. Pred fotografovaním položte ponúkaný kúsok na vhodný podklad (farebné tričko s kvetmi zanikne na pásikavom podklade). Zvoľte radšej neutrálny biely alebo svetlý podklad, na ktorom decentne vynikne vami inzerovaná vec, nie vzorkovaná pestrofarebná deka od babičky. Úspešnosť predaja podčiarknite vhodne a pravdivo sformulovaným popisom, čo predávate, za akú cenu a v akom stave. Upozornite na prípadné chyby, poškodenia ponúkanej veci. Občas sa možno stretnete aj s neserióznym jednaním, ale toto riziko môžete ľahko eliminovať tým, že si sformulujete vlastné výstižné a vecné podmienky predaja. Oboznámite potenciálnych zákazníkov o spôsobe úhrady, lehote dodania, cene poštovného, čím nastavíte reálne očakávania a predídete nedorozumeniam. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Táto forma zárobku je určená prakticky pre každého a s trpezlivosťou a cvikom môžete byť nielen úspešní, ale môžete objaviť novú záľubu a obchodného ducha. Veľa šťastia pri predaji a recyklácií!Milí čitatelia! Ak sa Vám môj článok páčil, nenechávajte si to pre seba:)Zvýšením karmy, zapojením sa do diskusie pod článkom, alebo zdieľaním na sociálnych sieťach podporíte ďalšiu moju tvorbu a nakopnete motiváciu. Ďakujem. 

Katarina Sirotova

Katarina Sirotova

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som mama. Aktualne na rodicovskej dovolenke. Od toho sa odvijaju aj moje zaujmy. Rada pisem. Citam. Mam rada severske filmy. Bavi ma jedlo a gastronomia. Rada jedlo pripravujem, aranzujem, vymyslam nove recepty, zdielam ich, fotim, ochutnavam, aranzujem, servirujem, diskutujem o nom a jem ho v spolocnosti blizkych:) Mam rada ticho, ale aj plodne diskusie. Dlhe prechadzky, pohyb, samotu aj spolocnost. Internet, ludi, komunikaciu, rekreacne otuzovanie, pohyb, les, kolobezku, nezname miesta a novych ludi... Moje gastro pociny najdete aj na FB: https://www.facebook.com/jemedoma.sk/ Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu